Website analyse & verbetering

Haal het maximale uit je website of webshop

Heb jij al een website en/of webshop maar heb je het gevoel dat er nog weinig gebeurd? Laten we daar dan samen iets aan doen, we kijken samen naar je doelen en bekijken welk analyse en verbeteringspakket het beste bij je past.

5,0 13 reviews

Waarom zou je je website continue moeten onderhouden & verbeteren?

Een website is nooit helemaal af. Je zal met het oog op cybersecurity op z’n minst maandelijks de software op je website moeten updaten. Daar komt nog eens bij dat updates ervoor kunnen zorgen dat de website niet helemaal meer werkt zoals oorspronkelijk was bedoeld. Wij zorgen ervoor dat maandelijkse updates uitgevoerd worden en dat de website gewoon blijft werken zoals het hoort.

Kansen laten liggen met je website
Wanneer je meer bezoekers op je website wilt, gaat dat uiteraard niet vanzelf. Gelukkig zijn er meerdere manieren waarop je dit kan bereiken. En dat komt goed uit, want als ondernemer wil je nooit afhankelijk zijn van slechts één kanaal. Zo helpen wij je met:

  • Zo hoog mogelijk te staan op Google.
  • Opzetten en onderhouden van Google advertenties.
  • Opzetten en onderhouden Social media campagnes.
  • Verbeteren van gebruikerservaring op de website.
  • Inzicht geven in hoe bezoekers de website gebruiken.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Waar ligt de toegevoegde waarde?

Bezoekers en conversies komen niet vanzelf. Om dit te realiseren zal je toch regelmatig verbeteringen aan moeten brengen op je website. Maar waar begin je? Dat is waar onze expertise ligt. Waarom zou je het jezelf moeilijk maken? Voordat je in het wilde weg gaat investeren in je website, is het veel beter om eerst te weten waar de knelpunten liggen.

Door inzicht in het gedrag van je bezoekers kun je ook meer halen uit je marketingcampagnes. Zo kunnen we precies zien waar bezoekers vandaan komen, welke pagina’s ze bezoeken, hoe lang ze op iedere pagina bezig zijn, hoe ver ze naar beneden scrollen en wanneer ze bouncen. Door het gedrag van bezoekers zichtbaar te maken, krijgen we inzicht in de manier waarop bezoekers je website gebruiken. We kunnen dan direct zien welke pagina’s en campagnes het beste werken, en welke extra aandacht nodig hebben. Zo kunnen we ook met een beperkt budget grote stappen maken.

We kunnen ook andersom redeneren. We kijken naar iedereen die converteert en brengen de customer journey in kaart. Hoe komen ze binnen? Welke pagina’s hebben ze bezocht? Welke stappen ondernemen ze voordat ze converteren?

Onze werkwijze

1. Eerste analyse
Als eerst zorgen we voor de koppelingen met alle relevante software zoals Google analytics, Google tag manager, Google search console en Microsoft Clarity zodat we inzicht hebben in alle relevante gegevens.

We beginnen dan ook direct met het verzamelen van belangrijke data zodat we in de intake al een uitgangssituatie hebben en we al wat eerste inzichten kunnen geven.

Naar welke data kijken we?
Voor de eerste analyse kijken we naar hoe lang bezoekers actief zijn op de website, welke pagina’s ze bezoeken, waar ze afhaken en of we opvallende verschillen zien. Denk aan verschillen in bouncepercentage op desktop t.o.v. mobiel.
2. Intake
De intake is het eerste gesprek waarin wij samen met jou gaan kijken waar we ons de komende tijd op gaan focussen. We gebruiken deze meeting ook meteen om een beeld te krijgen van hoe jouw onderneming eruit ziet. Wat is de doelgroep, wat zijn de processen, wat is de strategie, wat zijn de korte termijn en lange termijn doelen? Op basis van deze vragen stellen we kpi’s op waar we de komende periode op zullen sturen.

Verder geven we je ook een eerste overzicht van de relevantie data uit de analyse software. Dit dient als uitgangspunt voor de komende maanden. Het is namelijk belangrijk om bij te kunnen houden of de verbeteringen die we doorvoeren daadwerkelijk zin hebben.
3. Implementatie en onderhoud
Hier gaan wij aan de slag met jouw doelen. De werkzaamheden die we uitvoeren verschillen afhankelijk van jouw doelen. Dat is tevens ook het mooie van deze service. We zijn erg flexibel en kunnen een verscheidenheid aan vraagstukken oplossen.

Om je een beeld te geven van wat je kunt verwachten, kun je denken aan de volgende werkzaamheden:
Zoekwoorden onderzoek, webdesign aanpassen, landingspagina’s maken, bugs fixen, automatiseringen instellen, conversieoptimalisaties, website content schrijven, online formulieren maken en implementeren, koppelingen met software systemen, advertentiebeheer, software updates en zo kan ik nog wel even doorgaan.
4. Presentatie en Reflectie
Iedere maand vindt een meeting plaats waarbij we de voortgang van de afgelopen maand bespreken. Je krijgt als eerst een overzicht van alle werkzaamheden die we die maand hebben uitgevoerd. Daarna krijg je een uitgebreide analyse van wat er op je website gebeurt. We kijken of we vooruitgang hebben geboekt op de gekozen kpi’s en passen waar nodig de doelen en werkzaamheden aan. Zo blijven we constant op zoek naar nieuwe manieren om te verbeteren.

Stap 3 en 4 zullen maandelijks herhaald worden. We zijn dus constant bezig met het uitvoeren van verbeteringen op basis van bezoekersdata, en het terugkoppelen van de resultaten van die verbeteringen.

Verder zijn we tussendoor gewoon beschikbaar voor vragen en advies op het gebied van marketing en IT.

Wat onze klanten zeggen

"Ik ben erg positief over de samenwerking en opvolging tijdens de ontwikkeling van mijn leerplatform Integraal-leiderschap.nl. Marco denkt actief mee in mogelijkheden, is responsief en helpt je in de vertaling naar de meer technische details. Voor mij een uitstekende partner om mijn start-up mee vorm te geven; ook al waren onze kennismaking en contacten daarna volledig online; het contact voelde open, meedenkend en vertrouwd."
“Met behulp van Marco en zijn team hebben we een aantal prototypes van nieuwe web-functionaliteiten ontwikkeld. Dit gebruiken wij in onze online risk management dienst die per begin 2022 beschikbaar is. Daarnaast hebben we in een korte tijd met hem abibia.com gelanceerd met formulieren, ondersteuning voor meerdere talen, SEO en koppelingen met een customer engagement oplossing. Door zijn ervaring en kennis verliep dit soepel en vlot. Marco beschikt over de juiste vaardigheden, denkt mee, werkt snel en is bereikbaar als dat nodig is. Gezien de prettige samenwerking en de resultaten hiervan, kan ik Marco en MMC IT Solutions van harte aanbevelen.“
Frank Bijkerk
“Voordat ik bij jullie kwam met Hair Concept Online zag de webshop er veel simpeler en veel minder dynamisch uit. De koppeling met Mollie heeft ook nooit juist gewerkt kwam ik achteraf achter, omdat deze nu wel werkt. Marco en ook Nevin zijn fantastisch om mee te werken. Ik heb voornamelijk contact met Marco gehad. Hij snapt direct wat ik bedoel, is super snel, altijd bereikbaar, behulpzaam, en maakt er echt wat moois van. SUPER tevreden!“
hair concept online - webshop - mvp - software bedrijf
Monique Leeman

Vraag direct een intake aan

Wil je graag weten wat we voor je kunnen betekenen?
Vul dan gelijk onderstaand formulier in en plan gelijk een gratis intake in.


En mijn wensen voor de website zijn als volgt: