4 softwarepakketten die je kan gebruiken als starter

Ongeveer 2 jaar geleden ben ik als freelancer begonnen om andere ondernemer met mijn IT kennis te helpen hun dromen waar te maken. Het liefste wilde ik wel alles zelf in de hand hebben zonder er te veel tijd aan kwijt te zijn. In deze beginperiode heb ik aan de 4 volgende goedkope software tools het meest gehad.

1. Moneybird: Boekhouding, facturatie en offertes maar dan simpel

Een simpel maar effectief boekhoudprogramma vooral als starter was dit een echte game changer voor mij. Ik had dit ook zelf kunnen ontwikkelen maar met de mogelijkheden die Moneybird tegenwoordig biedt, gebruik ik alleen nog de API als ik custom producten of services aanbiedt.

Met Moneybird kun je al gratis beginnen en dit is ideaal als je nog niet al te veel facturen en offertes hoeft te versturen. Je kunt het koppelen aan je zakelijke rekening zodat je dit met gemak allemaal op 1 plek hebt staan.

Daarnaast is een van de recentere functies ideaal voor freelancers die werken op uur basis; Het registreren van uren o.b.v. medewerker of projectcode.

Bekijk hier wat Moneybird voor jou kan betekenen:
https://www.moneybird.nl/

web app - maatwerk software - website laten maken - wordpress plugin ontwikkeling - mvp ontwikkeling

2. Later: de ideale social scheduler voor elke starter

Later is een social media scheduler die ook voor een starter ideaal is als je voor  verschillende sociale kanalen je posts vooruit wilt plannen. Deze tool is net zoals MoneyBird gratis en is te gebruiken voor Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest en TikTok.

Bekijk hier wat Later voor jou kan betekenen:
https://later.com/

3. Google Workspace: Goed om mee te beginnen, te automatiseren en op te schalen.

Google Workspace als tool is dan misschien niet gratis maar voor maar €4,56 per maand heb je als starter wel één van de meest uitgebreide tooling staan. Het is niet alleen makkelijk te gebruiken, maar ook uit te breiden naar elke grootte die je zal kunnen hebben als bedrijf.

Je krijgt toegang tot een professionele mailadres i.p.v. het standaard @gmail, heb tooling voor spreadsheets, powerpoint & documenten en het gemakkelijk deelbaar met mensen waarmee je samen kan werken.

En ben je net even iets technischer dan kun je met vele API’s achter google ook verschillende toepassingen automatiseren met al deze documenten.

Bekijk hier wat G Suite voor jou kan betekenen:
https://workspace.google.com/intl/nl/

4. Zapier: De tool die jouw alles laat automatiseren.

Zapier is waarschijnlijk een van mijn favoriete tools.

Je kan namelijk software tools laten samenwerken, automatiseren en optimaliseren zodat jij als ondernemer 80% minder hoeft te doen.

Met een paar simpele handelingen kun je taken die je meestal uitbesteed aan Virtual Assistant laten automatiseren.

Het werkt al met de grootste applicaties zoals gmail, Mailchimp, dropbox etc. en het mooiste van allemaal, voor 100 taken per maand is deze tool helemaal gratis.

Bekijk hier wat Zapier voor jou kan betekenen:
https://zapier.com/

Wil je op de hoogte blijven van dit soort berichten?

Schrijf je dan nu in voor onze maillinglist en ontvang de laatste tips & nieuws voor starters en groeiend MKB.

Deel dit bericht met anderen.

Twitter
LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Reddit
Pinterest

Bekijk andere berichten zoals deze.

Soms komt het wel is voor dat je nog meer nuttige informatie kan tegen komen dus tja… klik er dan nog maar één he.

Hoe richt ik mijn marketingboodschap in?

Dit is de derde blog in de nieuwe serie marketing basics. Wij helpen steeds meer klanten met marketing gerelateerde vraagstukken.

Van ruim 20 naar 8 uur administratie binnen drie dagen

Marco Polderman, oprichter van MMC IT Solutions, helpt graag ondernemers efficiënter te werken, zodat ze zich maximaal kunnen focussen op