Optimaliseren van conversies op je website? Zo doe je dat

Optimaliseren van conversies op je website? Zo doe je dat
Het optimaliseren van conversies op je website kan een tijdrovend en ingewikkeld proces zijn. Gelukkig is er nu Microsoft Clarity, een handige tool die je kunt gebruiken om je websiteverkeer in de gaten te houden en te zien hoe bezoekers met je website omgaan. In deze blog legt Marco Polderman, eigenaar van MMC IT Solutions en full-stack-ontwikkelaar, uit wat Microsoft Clarity is en hoe je het kunt gebruiken om je conversies te optimaliseren.

Wat is Microsoft Clarity?

Microsoft Clarity is een gratis, eenvoudig te gebruiken hulpmiddel dat vastlegt hoe mensen je website gebruiken. Door het te koppelen met Google Analytics kun je gedetailleerde informatie krijgen over het gedrag van je websitebezoekers. In verschillende soorten dashboards kun je zien hoe vaak mensen bijvoorbeeld op een contactknop klikken en hoe ver ze op een pagina doorscrollen. Je kunt ook zien als mensen ergens op klikken waar geen link onder zit. Door al deze informatie te analyseren, kun je beter begrijpen waar je verbeteringen moet aanbrengen op je website om je conversies te optimaliseren.

Optimalisatietrajecten met Microsoft Clarity

Wij zetten Microsoft Clarity bijvoorbeeld in om vacatures en contactaanvragen te optimaliseren voor klanten. We kijken naar hoe vaak mensen op de contactknop klikken en of deze knoppen op de meest optimale plek staan. Door Microsoft Clarity te combineren met a/b-testen, kunnen we gerichter werken aan het verbeteren van de conversies op een website.

Fouten op de website achterhalen met Microsoft Clarity

Microsoft Clarity kan ook helpen bij het achterhalen van fouten op een website. Zo hebben we recentelijk een klant geholpen met een Clarity-traject. Wat de klant niet wist was dat een van zijn websiteformulieren niet naar behoren werkte. Dat ontdekten wij dankzij Microsoft Clarity. Ook konden we zien waarom de aanvragen niet binnenkwamen en welke foutmeldingen er werden gegenereerd. Zo helpt Clarity je ook proactief te handelen.

Geïnspireerd?

Heb jij een ondernemersdroom waar je liever vandaag dan morgen mee aan de slag wil, en ben je nieuwsgierig hoe je je website kunt optimaliseren? Wij helpen je graag met een AVG-proof heatmap-consult! Wil je eens verder praten hoe MMC IT Solutions jouw organisatie kan helpen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via contact@mmc-itsolutions.nl of bel naar 0320 320 050.

Wil je op de hoogte blijven van dit soort berichten?

Schrijf je dan nu in voor onze maillinglist en ontvang de laatste tips & nieuws voor starters en groeiend MKB.

Deel dit bericht met anderen.

LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Reddit

Bekijk andere berichten zoals deze.

Soms komt het wel is voor dat je nog meer nuttige informatie kan tegen komen dus tja… klik er dan nog maar één he.

Automatiseren kan je leren

De arbeidsmarkt is krap, dat hebben alle ondernemers inmiddels wel ervaren. Er zijn meer vacatures dan werklozen, een fenomeen dat

5 redenen waarom je progressive web apps zou ontwikkelen

Een progressive web app, wat is het? Wat kun je ermee bereiken? Lees ons nieuwe artikel en ontdek 5 redenen