2023 beginnen met nieuwe software? Hier moet je op letten

Bij MMC IT Solutions hebben we genoten van de feestdagen en kijken we ernaar uit om samen met ons team, onze klanten en andere partners van 2023 een succesvol jaar te maken. Sta je zelf op het punt om met nieuwe software aan de slag te gaan? Dan heeft Marco Polderman, oprichter van MMC IT Solutions, een paar tips voor je.

1. Hoeveel tijd bespaart het je?​

Als je op zoek bent naar een nieuw softwarepakket, hangt daar uiteraard een prijskaartje aan. Het getal dat op dat prijskaartje staat is belangrijk, maar vergis je niet. Kijk eerst eens naar hoeveel tijd het je bespaart. Zo benader ik het zelf ook altijd. Als ik een licentie aan moet schaffen voor bijvoorbeeld 12 euro per gebruiker, en ik heb voor alle vijf de medewerkers een licentie nodig, dan kost me dat zestig euro per maand. Maar hoeveel tijd bespaart het van mij en mijn vier collega’s samen? Als ik goed heb nagedacht over waarom ik de applicatie nodig heb, dan scheelt me dat – als het goed is – vele malen meer dan die zestig euro per maand.

2. Hoe snel kun je aan de slag?

Hier schuilt één addertje onder het gras: de inrichting van de software en de opleidingstijd. Hoe snel kunnen je medewerkers aan de slag met de nieuwe applicatie? De tijd die je kwijt bent aan het inrichten van de software – vergeet het eventueel exporteren en importeren van bestaande gegevens niet! – en die jij en je medewerkers nodig hebben om het pakket te begrijpen, moet je natuurlijk wel meenemen in je rekensommetje.

3. Hoe goed integreert het met andere applicaties?

Voor mij als ontwikkelaar, maar ook voor andere ondernemers, is het heel belangrijk om te weten hoe goed een applicatie integreert met andere, bestaande softwareoplossingen. Zo maakten wij bijvoorbeeld voor FXminds, een Nederlands Forex trading-educatiebedrijf, een app die ervoor zorgt dat Paypro en MoneyBird met elkaar kunnen communiceren. Dat scheelt het bedrijf zo’n 18 uur per week aan administratieve rompslomp.

4. Wat is de besparing ten opzichte van je bestaande software?

Als je overstapt naar nieuwe software, kan het ook zijn dat je afscheid kunt nemen van een ander pakket dat je gebruikt. Zo werkten wij heel lang met Mailchimp, een marketingautomatiseringsplatform en e-mailmarketingservice. Op een gegeven moment zijn we overgestapt naar Active Campaign, dat weliswaar iets duurder is, maar op dit moment beter bij onze wensen past. Omdat we niet meer hoefden te betalen voor Mailchimp, betalen we uiteindelijk maar een klein bedrag per maand meer terwijl de oplossing ons veel meer oplevert. En daar gaat het tenslotte om…

Ook weer doen waar je hart sneller van gaat kloppen?​

Wij helpen ondernemers hun droom na te jagen. Dat kan soms zo simpel zijn als met het automatiseren van administratieve taken. Ben je benieuwd of er zaken zijn die je nu gelijk kan automatiseren? Plan een gratis 45 minuten consult met ons in en dan bekijken we samen de mogelijkheden. Wil je eens verder praten hoe MMC IT Solutions jouw organisatie kan helpen?Neem gerust vrijblijvend contact met ons op via contact@mmc-itsolutions.nl of bel naar 0320 320 050.

Plan hier jouw gratis 45 minuten consult.

Wil je op de hoogte blijven van dit soort berichten?

Schrijf je dan nu in voor onze maillinglist en ontvang de laatste tips & nieuws voor starters en groeiend MKB.

Deel dit bericht met anderen.

Twitter
LinkedIn
Facebook
WhatsApp
Reddit
Pinterest

Bekijk andere berichten zoals deze.

Soms komt het wel is voor dat je nog meer nuttige informatie kan tegen komen dus tja… klik er dan nog maar één he.