fbpx

4 software tools die jou minimaal 10 uur meer per week aan vrije tijd kunnen geven.

Marco Polderman

Marco Polderman

Co Founder

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Toen ik mijn bedrijf begon wilde ik eigenlijk alles zelf kunnen en doen. Dit was in eerste instantie ook nodig omdat ik nog geen netwerk of tools had die mij konden helpen. Nu zijn we ongeveer 1,5 jaar verder heb ik wat nieuw personeel en een “iets” groter netwerk, maar het gene wat mij heel erg helpt zijn deze 4 tools die jij nu ook kunt toepassen voor eigen gemak.

1. Moneybird: Boekhouding, facturatie en offertes maar dan simpel

Een simpel maar effectief boekhoudprogramma vooral als starter was dit een echte game changer voor mij. Ik had dit ook zelf kunnen ontwikkelen maar met de mogelijkheden die Moneybird tegenwoordig biedt, gebruik ik alleen nog de API als ik custom producten of services aanbiedt.

Met Moneybird kun je al gratis beginnen en dit is ideaal als je nog niet al te veel facturen en offertes hoeft te versturen. Je kunt het koppelen aan je zakelijke rekening zodat je dit met gemak allemaal op 1 plek hebt staan.

En wat voor ons nu al helemaal geweldig is gebleken is een van de nieuwste functies; het registreren van uren. Het is ideaal voor freelancers of bedrijven die werken met projecten op uur basis

Alleen al deze tool scheelde mij 2 uur per week aan het opstellen van offertes en facturen.

Bekijk hier wat Moneybird voor jou kan betekenen:
https://www.moneybird.nl/

2. Later: de ideale social scheduler voor elke starter

Niet nu maar later, nee geintje.

Later is een social media scheduler die ook voor een starter ideaal is als je voor 4 verschillende sociale kanalen je posts vooruit wilt plannen. Deze tool is net zoals MoneyBird gratis, en is te gebruiken voor Instagram, Facebook, Twitter en Pinterest.

Zelf passen we dit pas recent toe, maar deze tool in combinatie met een vooruit geplande content kalender kan je als bedrijfseigenaar tot 4 uur schelen per week.

Bekijk hier wat Later voor jou kan betekenen:
https://later.com/

3. G Suite: Goed om mee te beginnen, te automatiseren en op te schalen.

G Suite als tool is dan misschien niet gratis maar voor maar €4,56 per maand heb je als starter wel één van de meest uitgebreide tooling staan. Het is niet alleen makkelijk te gebruiken, maar ook uit te breiden naar elke grootte die je zal kunnen hebben als bedrijf.

Voor het stukje tijd schelen zit dit hem voor mij voornamelijk in de filtering van Gmail. Ik weet Gmail is ook gratis te verkrijgen maar als je een beetje professioneel wilt overkomen heb je liever je eigen domein achter het apenstaartje staan dan het standaard @gmail.com.

Het filteren van mijn mail heeft me tot 4 uur per week gescheeld. De mails die niet voor mij bedoeld zijn worden automatisch doorgestuurd en mails die automatisch afgehandeld kunnen worden, worden gelabeld en gearchiveerd.

Ik laat in een andere blog of vlog zien hoe je deze filtering zelf kan instellen om voor jou ook tot 4 uur in je agenda vrij te maken.

Bekijk hier wat G Suite voor jou kan betekenen:
https://gsuite.google.nl/intl/nl/

4. Zapier: De tool die jouw alles laat automatiseren.

Zapier is waarschijnlijk een van mijn favoriete tools geworden in het afgelopen half jaar.

Je kan namelijk software tools laten samenwerken, automatiseren en optimaliseren zodat jij als ondernemer 80% minder hoeft te doen.

Met een paar simpele handelingen kun je taken die je meestal uitbesteed aan Virtual Assistant laten automatiseren.

Het werkt al met de grootste applicaties zoals gmail, mailchimp, dropbox etc. en het mooiste van allemaal, voor 100 taken per maand is deze tool helemaal gratis.

Bekijk hier wat Zapier voor jou kan betekenen:
https://zapier.com/

Ben jij benieuwd welke dagelijkse taken je kan laten automatiseren?

Plan dan nu gelijk een afspraak voor een gratis 30 minuten advies sessie